Vår klassiska seglarskola har nu rullat på i några veckor med ett kvälls- och ett helgpass i veckan. Jättekul att se glädjen på vattnet och hur snabbt eleverna lär sig segla!
Vad kan då vara bättre än att starta upp ännu en seglarskola? Denna gång provar vi ett, för KJK, nytt intensivkoncept med en fem heldagars seglingskurs, med start på första sommarlovsdagen och mål strax före midsommar.
Helt perfekt att båda grupperna blir klara innan midsommar, för sedan fortsätter båda grupperna att segla tillsammans hela sommaren på torsdagar och söndagar.
Här kommer några bilder från den nya seglarskolans andra dag och den gamla seglarskolans näst sista tillfälle.
Vårt nya seglarskolekoncept möjliggörs av bidrag från KFUM Karlskrona, vi är så tacksamma för ert stöd!
















