Seglarskolan startad

KJK Seglarskola 2026-05-24

I finast tänkbara sommarväder körde vi på söndagen igång årets traditionella seglarskola.

Ett härligt gäng med ungdomar togs emot av KJK:s ledare. Det dröjde inte någon längre stund innan en seglare i taget seglade ett varv var runt vår bana.

Vi åt mellanmål i motorbåten under tiden vi åkte ut och tittade på grannklubbens jolletävling. Efteråt blev det ytterligare lite segling för var och en. Innan vi slutade för dagen sammanfattades första tillfället vad var och en lärt sig.

Jättebra seglat allihopa! Vi ses igen på torsdag!

OBS! Det finns några platser kvar till vår nästa seglarskola (5-dagars intensivkurs) som vi kör första dagarna på sommarlovet. In och anmäl dig med en gång! Läs mer på sidan Seglarskola.

KJK Seglarskola 2026-05-24